Новини

МЕДИЧНА РЕФОРМА

З липня, як повідомляє МОЗ, усі заклади первинки починають працювати за новими стандартами – набув чинності новий список послуг, які українцям мають надавати сімейні лікарі, терапевти та педіатри. Усі ці послуги є 100% безкоштовними, бо за них громадяни вже заплатили зі своїх податків.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ

Завантажити (DOC)

Чи стартує медреформа вже з 1 липня?

Як проходить підписна кампанія “Лікар для кожної сім’ї” в КЗ “Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги №2?  Про процедуру підписання декларації з лікарем.  Про це та інше  у студії ТРК Аверс в програмі “На часі” розповів в.о. головного лікаря КЗ “Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги №2” Віктор Пахарчук.

Програму прямого ефіру пропонуємо переглянути за посиланням: ТРК Аверс

 

Дорогі медичні працівники, колеги! Прийміть найщиріші вітання із професійним святом. Ви представляєте одну з найшляхетніших професій, адже оберігаєте найбільший дар Господній – людське життя! У цьому жертовному, щоденному служінні часто не маєте права на спокій, відпочинок, власні емоції чи навіть страх. І вдень і вночі Ви були поруч, аби встигнути допомогти хворому! У надважкий час Ви на цілодобовій сторожі людського життя. Кожен із Вас виконує надважливу функцію лікування та порятунку українців: чи то на прийомі в поліклініці, чи в операційній. Нехай же Господь за Вашу мужність пошле міцного здоров’я та сил. Дякуємо Вам за все, ангели-охоронці в білих халатах!

З повагою Адміністрація .

Проведення конкурсу на зайняття посад керівників закладів охорони здоров’я міста

Завантажити (DOCX)

“ОБЕРИ СВОГО ЛІКАРЯ” інформаційний ролик

З метою підтримки інформаційної кампанії “Обери свого лікаря” просимо ознайомитися з роликом, за посиланням: https:goo.gl/B2sryP

 

12 травня відзначається Міжнародний день медичної сестри

 

 У медсестри сьогодні свято,

Для неї це найкраща мить.
Роботи в неї так багато,
Нема коли очей їй затулить!
Завжди охайна, в білому халаті,
Спішить на поміч кожному із нас,
І простирадла всім замінить у палаті,
І на сторожі вона кожен час!
І в день чудовий, міжнародний,
Ми хочемо Вам щиро побажать:
Натхнення Вам в такій важкій роботі,
І буде Вам всесвітня благодать!

З повагою адміністрація !

Звіт про роботу КЗ «Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги №2» на засіданні виконавчого комітету ЛМР

Відбулося засідання Луцької міської ради на якому з питання “Про роботу КЗ Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги №2” доповідала головний лікар Ганна Кравчук.

Доповідачка дала відповіді на запитання членів виконкому, щодо початку підписної кампанії «Обери свого лікаря», її організації в закладі та запевнила, що вона буде проведена чітко, відповідно до вимог наказу МОЗ України від 19.03.2018 №503  “Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу”

Також  повідомила про покращення  матеріально-технічного забезпечення закладу та  проведення капітального ремонту приміщення колишньої  аптеки № 133 під амбулаторію №5 на вул. Гордіюк, 39, яке було здійснено за кошти бюджету розвитку міста на суму – 2364 тис. грн. Для оснащення амбулаторії сесією міської ради було додатково виділено 531,5 тис. грн.

Амбулаторія в січні цього року розпочала повноцінно роботу, що має тільки позитивні відгуки від мешканців мікрорайону.

Ганна Кравчук проінформувала, що вже в цьому році проведено тендерні процедури із закупівлі ренгенологічного апарату з  цифровою обробкою даних на два робочих місця для чого у бюджеті  передбачено 2,2 млн. грн.

Завантажити (DOCX)

Перелік лікарів загальної практики – сімейних лікарів з фотографіями, з яким можна громадянам міста заключити декларацію

Завантажити (DOC)

Завантажити (DOC)

Завантажити (DOC)

Завантажити (DOC)

Завантажити (DOC)

Інформація про медичну реформу начальника управління охорони здоров’я Миколи Якимчука на оперативній нараді в міській раді

13 лютого 2018року відбулася  оперативна нарада в міський раді  за участі секретаря міської ради Григорія Пустовіта,  заступників міського голови, керівників структурних підрозділів.

Про медичну реформу доповідав  начальник управління охорони здоров’я Луцької міської ради Микола Якимчук, який детально розповів про початок змін в реформі.

Також було проінформовано про підготовчу роботу проведенння в галузі охорони здоров’я міста, щодо підготовки реформування особливо на первинному рівні. Так у 2016 році після капітального ремонту було відкрито амбулаторію загальної практики –   сімейної медицини № 4 за адресою: м. Луцьк, вул. Наливайка,6, а в грудні 2017  амбулаторії загальної практики–сімейної медицини №5 за адресою: м.Луцьк, вул.Гордіюк,39.

Розпочато капітальний ремонт амбулаторії загальної практики – сімейної медицини №3 по вул. Корольова, 3 в районі Вересневого.

Комунальні заклади ЦПМСД співпрацюють з проектом Світового Банку «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей», щодо розширення приміщення амбулаторії загальної практики –   сімейної медицини по вул. Бенделіані,7. Значана робота проведена щодо оснащення комп’ютерною технікою робочих місць лікарів на первинному рівні, їх навчання, для можливості роботи у системі е-Health та укладання декларацій.

Усі комунальні центри ПМСД та дитяча поліклінніка підключені до медичних інформаційних систем через які є змога зв’язатися з центральними компонентами системи е-Health, а лікарі мають електронні підписи.

              

Відповідно до плану реформування комунальних закладів протягом І півріччя цього року вони повинні стати  неприбутковим медичним підприємством, що дасть змогу набути нові можливості та після створення Національної служби охорони здоров’я України   укласти з нею договір.

Управління охорони здоров’я на підсумкових медичних радах у комунальних закладах , які були проведені у січні 2018 проінформувало медичну громадскість про заходи реформування. Крім того відповідна інформація розміщується на сайті управління, комунальних закладах та ЗМІ. Також начальник управління охорони здоров’я Микола Якимчук виступив у прямому ефірі Волинського телебачення в програмі «Тема дня»

Він повідомив , що 30 січня 2018 року набув чинності Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», який визначає державні фінансові гарантії надання необхідних пацієнтам послуг з медичного обслуговування (медичних послуг) та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України за програмою медичних гарантій і в широкому загалі є тим Законом, про який протягом останніх двох років говорили як основний акт, щодо реформи  охорони здоров’я. У кінці минулого року прийнято ряд Постанов Кабінету Міністрів України, що дозволяють дати старт реформуванню галузі охорони здоров’я.

Реформа розпочнеться з первинної медичної допомоги, тобто сімейних лікарів, терапевтів та педіатрів. Громадяни можуть звертатися до сімейного лікаря, терапевта або педіатра, як тільки відчує необхідність в обстеженні чи лікуванні. У розвинених країнах лікарі первинної меддопомоги без госпіталізації вирішують до 80% медичних звернень за допомогою сучасних знань, базової апаратури та найбільш розповсюджених аналізів та ліків.

Усі ці послуги будуть 100% покриватися з державного бюджету. Сімейний лікар стане агентом сім’ї в системі охорони здоров’я. Він буде слідкувати за здоров’ям і повністю забезпечувати первинну діагностику. Для цього лікар має бути мотивований, передусім — фінансово.

З 2018 року заклади первинної медичної допомоги, які уклали контракт з Національною службою здоров’я, почнуть отримувати фінансування за новою моделлю — щорічну фіксовану виплату за обслуговування кожного пацієнта, з яким лікарі цього закладу підписали договір. Водночас розмір виплати на молодих людей та людей похилого віку суттєво відрізнятиметься з урахуванням збільшення кількості звернень у зв’язку з віковими особливостями.

Важливо пам’ятати, що заклад первинної ланки отримує кошти і тоді, коли громадяни здорові. Чим менше вони хворіють, тим менше у лікаря роботи, а доходи ті самі. Так стимулюватимуть лікарів дбати про своїх пацієнтів. Ця модель ефективно працює в усьому світі.

Звичайно існують і будуть виникати конкретні запитання на які управління охорони здоров’я, керівники комунальних закладів, лікарі будуть шукати і надавати відповідні відповіді і роз’яснення, як наприклад наступні:

  • Які послуги надаватиме сімейний лікар?

Лікар первинної медичної допомоги — це спеціаліст, який має всю інформацію про здоров’я громадян. Завдяки цьому він бачить взаємозв’язки та може визначити, на якій стадії потрібне втручання профільного спеціаліста.

Інформація про стан здоров’я пацієнта буде міститися в електронній системі охорони здоров’я. Навіть коли громадянин перейде до іншого лікаря, уся інформація буде доступна.

Головний обов’язок лікаря первинної медичної допомоги — вчасно попередити або виявити захворювання на ранній стадії. А також надати невідкладну допомогу при гострих станах і раптових погіршеннях стану здоров’я: високій температурі тіла, гострому і раптовому болю, порушенні серцевого ритму, кровотечі, інших станах, захворюваннях, отруєннях і травмах, що потребують невідкладної допомоги.

  • Чи буде цей лікар саме лікувати?

Лікар первинної допомоги, згідно з відповідним протоколом лікування, обстежує пацієнта та призначає необхідні аналізи, більшість з яких будуть проводитися одразу в амбулаторії. На основі отриманої інформації сімейний лікар приймає рішення про лікування як гострих, так і хронічних станів пацієнта.

За необхідності сімейний лікар дає направлення до профільних спеціалістів.

  • Що ще входитиме в його обов’язки?
  1. профілактика захворювань у груп ризику;
  2. вакцинація;
  3. видача медичних довідок та лікарняних листків;
  4. видача рецептів за програмою відшкодування вартості ліків «Доступні ліки», у тому числі рецепти на ліки для хронічних хворих.
  • Як буде пов’язаний сімейний лікар та спеціалізовані медичні заклади?

З 2020 року держава покриватиме обстеження, консультацію та призначення лікування лікаря спеціалізованого або високоспеціалізованого медичного закладу тільки за умови направлення від лікаря первинної медичної допомоги. Оскільки, згідно зі статистикою, більшість звернень громадян знаходяться в компетенції сімейного лікаря без залучення профільного спеціаліста або припадають на екстрені виклики.

Сімейний лікар не може виписати направлення до конкретного спеціаліста та/або конкретного закладу. Він тільки зазначає профіль вузькоспеціалізованого лікаря. Пацієнт самостійно вирішує, куди йому звернутися.

До 2020 року звертатися до лікарів спеціалізованих або високоспеціалізованих медичних закладів пацієнти можуть як за направленням, так і самостійно.

  • Якщо сімейний лікар не доступний?

Коли сімейний лікар у відпустці або на лікарняному, заклад первинної медичної допомоги або сам лікар, якщо це приватна практика, забезпечує на цей час заміну. Якщо громадянин знаходиться у чужому місті, і йому необхідна первинна медична допомога, він може звернутися до найближчого чергового центру первинної допомоги.

  • Як обрати лікаря?

Громадяни можуть обрати будь-якого терапевта для дорослого, педіатра для дитини або сімейного лікаря для всієї родини незалежно від місяця проживання чи реєстрації.

Якщо громадянин вже має лікаря, який доглядає його або членів його родини,  вже до нього звикли та йому довіряють, просто варто підписати з ним декларацію. А Національна служба здоров’я України заплатить сімейному лікарю громадянина. Якщо лікар, який вів пацієнта до початку приписної кампанії, його не влаштовує, саме час знайти того, кому може довірити своє здоров’я.

  • Де шукати?

Дізнатися про сімейних лікарів, які працюють у найближчих амбулаторіях сімейної медицини або поліклініках.

Розпитати сусідів та знайомих, чи подобається їм їхній сімейний лікар, чи влаштовують їх його методи профілактики, обстеження та лікування.

Звернися до управління охорони здоров’я, де нададуть інформацію про сімейних лікарів у населеному пункті чи районі.

До початку приписної кампанії буде створена єдина відкрита електронна база, прив’язана до мапи, де також можна обрати лікаря, до якого зручно та швидко дістатися.

  • Визначилися з лікарем. Що далі?

Як тільки буде оголошено про початок приписної кампанії, можна підписати декларацію із сімейним лікарем.

Можна підписати декларацію у будь-який час, навіть під час першого звернення.

Декларація підписується безстроково і діє до моменту, поки громадянин не вирішить змінити лікаря.

Поки лікар не набере 2000 пацієнтів, він не може відмовити в підписанні декларації.

  • Педіатрія

Реформа первинної ланки не скасовує педіатрів. Навпаки — педіатри отримають фінансові заохочення на тих же умовах, що і сімейні лікарі, адже так само є лікарями первинної медичної допомоги. При цьому річна фіксована виплата на кожну дитину буде навіть вища за середню.

Так само як і сімейного лікаря, громадяни можуть обирати окремо педіатра для своєї дитини. Або обслуговуватися всією сім’єю в одного сімейного лікаря. Проте Декларацію про вибір лікаря має підписати кожен член родини особисто.

Педіатр безоплатно вакцинує дітей згідно з календарем профілактичних щеплень.

  • Екстрена допомога

Коли громадянину необхідна екстрена спеціалізована допомога, він звертається до будь-якого закладу екстреної допомоги. Лікування випадків, які загрожують життю, будуть покриті державою на 100%.

  • Спеціалізовані медичні заклади

Реформування моделі фінансування медичних установ спеціалізованої та високоспеціалізованої допомоги розпочнеться з 2020 року. До цього часу відбудеться реформування системи первинної допомоги та буде зібрана необхідна статистика, щоб втілити зміни на вторинній і третинній ланці. На рівні спеціалізованої та високоспеціалізованої допомоги держава сплачуватиме напряму медичному закладу за кожну надану медичну послугу за прозорими та єдиними для всієї країни тарифами. Тариф включатиме усі витрати: і на ліки, і на ремонт обладнання, і на роботу медиків.

Щороку об’єм послуг, гарантованих державою, та тарифи будуть затверджуватися Верховною Радою в рамках Державного Бюджету, цей документ матиме назву програма медичних гарантій. Перша програма медичних гарантій буде ухвалена на 2020 рік. Усі тарифи будуть обґрунтованими та відкритими.

Це означає, що в рамках гарантованого державою пакету медичних послуг, держава покриє 100% вартості лікування, включно з витратними матеріалами і ліками.

  • Червоний список послуг

Одночасно існуватиме так званий червоний список послуг, які не ввійдуть у державний гарантований пакет. Це можуть бути додаткові послуги та ті, які не є життєво необхідними. Наприклад, естетична стоматологія, пластична хірургія та інші. Вартість цих послуг громадяни будуть сплачувати самостійно.

Червоний список послуг так само буде змінюватися з року в рік, залежно від того, який об’єм послуг зможе гарантувати держава.

  • Що найважливіше в системі охорони здоров’я?

Гарантія від держави, що за потреби кожен громадянин отримає медичну допомогу, на яку має право за законом і за яку платить податки.

Незважаючи на офіційно безоплатну медицину, часто вже у лікарні нас питають, чи маємо гроші на ліки та лікування.

  • Чому так?

Проблема не тільки в дефіциті фінансування державної медицини.

Система не функціонує через неефективне використання наявних бюджетних коштів.

Реформа, розроблена командою Міністерства охорони здоров’я України спільно з міжнародними експертами, — це реформа фінансування системи охорони здоров’я, щоби кожен українець мав рівний доступ до медичних послуг та ліків, гарантованих та покритих державою.

Саме тому ключовий документ, який має запустити зміни, має назву Закон «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів».

  • Що таке «фінансові гарантії»?

Основне завдання держави — фінансово захистити громадян, тобто оплатити медичні послуги за єдиними та рівними для всіх правилами.

За існуючої системи держава витрачає кошти на утримання будівель лікарень. Натомість нова модель фінансування дозволить усі гроші перенаправити на відновлення та збереження здоров’я конкретної людини. Реформа забезпечить максимально можливий фінансовий захист здоров’я кожного громадянина України.

Уперше в комунальних медичних установах з’явиться поняття медичної послуги та єдиного державного тарифу на кожну послугу. Держава абсолютно прозоро покриватиме усі витрати на надання послуги у межах державного гарантованого пакету напряму конкретному лікарю або медичній установі. А пацієнт, у свою чергу, може обрати будь-який медзаклад і лікаря для отримання медичної послуги та змінити його у будь-який час. Держава оплатить вартість лікування всюди.

Саме так реалізується право громадянина отримувати захист свого здоров`я. А держава надає фінансові гарантії для здійснення цього права.

Прозору та пряму оплату за надані послуги медичним установам або лікарям забезпечуватиме Національна служба здоров’я України. НСЗУ не належить жоден із медичних закладів.

Вона контролює, щоби пацієнтам були надані послуги у межах установлених сум та якісно. В межах компетенції служби: отримувати скарги від пацієнтів на якість надання послуг медичними закладами та випадки вимагання додаткових оплат від пацієнтів, непередбачених законодавством.​

Чиста лікарня безпечна для пацієнтів
23 січня 2018 року у комунальному закладі “Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги № 2” відбулася третя повторна перевірка умов дотримання статусу “Чиста лікарня безпечна для пацієнтів”.
В січні 2017 року пройшли аудит і отримали статус “Чиста лікарня безпечна для пацієнта” цитологічна і клініко-біохімічна лабораторії. Планова перевірка лабораторій підтвердила  відповідності умов, які задекларовані статусом. Участь у проекті КЗ “Луцький ЦПМСД № 2” приймає з 2015 року. Вже отримали і повторно підтвердили статус “Чиста лікарня безпечна для пацієнта” хірургічне відділення, процедурний кабінет, амбулаторії загальної практики – сімейної медицини №№ 1, 2, 3, 4. Медичний персонал закладу прослухав ряд лекцій від спеціалістів Асоціації “СОІК” щодо питань налагодження санітарно-епідемічного режиму.
Отриманий статус і чітка налагоджена робота закладу все це стало можливим завдяки головному лікарю Кравчук Ганні Іванівни. Саме під її дбайливим керівництвом заклад працює на такому високому рівні.

Колектив закладу запевняє, що на цьому вони не зупиняться і будуть надалі впроваджувати проект у інших відділеннях.

25-27 квітня в м. Трускавець відбулась ХІХ міжнародна конференція «ВІКОВА СТРАТЕГІЯ ПРОФІЛАКТИКИ,ТЕРАПІЇ ТА РЕАБІЛІТАЦІЇ В НЕВРОЛОГІЇ», де обговорювались сучасні підходи в діагностиці , лікуванні  та профілактиці певних неврологічних захворювань.Участь у конференції приймала лікар невролог ДСП КЗ «ЛЦПМСД№2» Танська Наталія

Обговорення на конференції:

1.Більу плечі: причини,діагностика, профілактика , лікування.

2.Інноваційні комбінації в неврологічній практиці.

3.Розсіяний склероз:досягнення і перспективи.

4.Актуальні питання в неврології.

5.Неврологічні розлади:у фокусі – пацієнт.

6.Дискусійні питання інтенсивної терапії неврологічних хворих.

7.Інсульт:патогенез, клініка, реабілітація.

8.Неврологічні ускладнення болю у спині.

9.Дискусійні питання больового синдрому.

Лікарі КЗ «ЛЦПМСД№2» систематично приймають  участь в різноманітних заходах , що стосуються підвищення кваліфікації, освоєнні новітніх методів діагностики, лікування та профілактики.

 

 

 31 травня 2017 року – Всесвітній день без тютюну.

         У Волинській області проводиться медико-                соціальна акція «Дні здорового серця.                          Скажи : «НІ» тютюнопалінню.

        З метою профілактичної роботи щодо                  попередження серцево-судинних захворювань, пропаганди здорового способу життя в рамках програми «Волинькард» комунальний заклад «Луцький центр первинної медико-санітар-ної допомоги №2» долучається до проведення медико-соціальної акції.

30 травня 2017 року в холі лікувального закладу на 1-шому поверсі, а також в супермаркеті «Салют», що знаходиться за адресою  – проспект  Соборності ,22 (зупинка «Палац урочис-тих подій»)  з 10.00 до 13.00 медичними працівниками буде проводитися роз’яснювальна робота, роздача листівок, буклетів та вимірювання артеріального тиску.

                       

 Всесвітній день боротьби проти астми

Всесвітній день боротьби проти астми був заснований за рішенням ВООЗ і відзначається щорічно 30 травня спільно з Всесвітнім днем хворих на алергію.

Статистика свідчить, що у світі понад 40% населення мають ті чи інші ознаки алергії.

Однією з причин алергії є величезне антигенне навантаження на організм через негативний вплив природних і техногенних подразнюючих чинників.

Алергічні захвлрювання найбільш поширені в мегаполісі.

Алергія – це гостра нетипова реакція імунної системи на різноманітні речовини.

Таким речовинами (алергенами) можуть бути пилок рослин (амброзія, кульбаба, береза, тополиний пух), шерсть тварин, побутова хімія, косметика, харчові продукти (яйця, молоко, конжут, горіхи, мед), лікарські препарати.

Алергічна реакція може проявлятися, як алергічний риніт, сльозотеча (кон’юнктивіт), бронхіальна астма, шкірні реакції, кропив’янка (свербіж, висип), набряк Квінке, анафілактичний шок.

Бронхіальна астма клінічно проявляється нападами ядухи, переважно ввечері та вночі, кашлем, важким диханням з утрудненим видихом, зі свистом, що чути на відстані, відчуття нестачі повітря та стисненням у грудній клітці. Лікування слід проводити під контролем лікаря (лікаря загальної практики – сімейного лікаря, лікаря-пульмонолога, лікаря-алерголога).

Бронхіальна астма – проблема світового значення, що перебуває зараз у центрі уваги багатьох клініцистів різних спеціальностей. Це одне з найбільш поширених захворювань у світі.

Астма не може бути вилікувана повністю. Проте належне інформування громадськості, своєчасна діагностика і терапія, можуть допомогти контролювати перебіг астми і жити повноцінним життям.

28.04.2017 року на території комунального закладу “Луцький центр первинної медико-санітарної допомоги № 2” представниками фармацевтичної компанії “Гленмарк” сумісно з працівниками закладу була проведена акція до Всесвітнього дня боротьби проти астми, здійснена висадка дерев (горобина, липа).